Η πρόκληση
Το φυσικό περιβάλλον αποτελούσε πάντα πηγή έμπνευσης και δημιουργίας, συμβάλλοντας θετικά στη ζωή των ανθρώπων. Το πρόγραμμα έχει σκοπό να βοηθήσει τους συμμετέχοντες να αποκτήσουν αξίες και στάσεις που θα συμβάλλουν στη δημιουργία νέων προτύπων συμπεριφοράς, ατόμων, ομάδων, κοινωνιών προς το περιβάλλον.
Οι εκπαιδευτικοί στόχοι
Η ομορφιά της φύσης και η αγάπη για τον πολιτισμό ενώνονται σε ένα δημιουργικό πρόγραμμα μέσα από το οποίο τα παιδιά:
- εξοικειώνονται με τα στοιχεία της φύσης (μυρωδιές, ήχοι)
- γνωρίζουν το περιαστικό πράσινο και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του
- ανακαλύπτουν διάφορα είδη χλωρίδας και πανίδας
- εντοπίζουν ίχνη του οικοσυστήματος πληροφορούνται για τις τροφικές αλυσίδες και την προστασία των ζώων
- αντιλαμβάνονται τη σημασία της ύπαρξης πράσινων χώρων για τη ζωή των έμβιων όντων
- συνειδητοποιούν τις απειλές των ανθρώπινων δραστηριοτήτων για το φυσικό περιβάλλον
- απολαμβάνουν παιχνίδια στη φύση
- δημιουργούν έργα σχετικά με αυτή
- αναζητούν τρόπους αρμονικής συνύπαρξης φύσης και ανθρώπου.
Η προσέγγιση
Τα παιδιά ανακαλύπτουν μέσα από την παρατήρηση και το βίωμα τη σημασία της φύσης για την ύπαρξη των έμβιων όντων και μέσα από δράσεις πεδίου και ομαδοσυνεργατικό παιχνίδι βρίσκουν τρόπους προστασίας της.
Στην αυλή του σχολείου αυτοπαρουσιάζονται στην ομάδα
κρατώντας ένα κουκουνάρι από τα πεύκα
Αναζητούν θησαυρούς της φύσης και ανακαλύπτουν φύλλα, κλαδιά, πούπουλα και κουκουνάρια
Ένα πέρασμα αιγοπροβάτων έξω από τον αυλόγυρο τραβά την προσοχή τους
Παίζουμε παιχνίδια δραματοποίησης ζώων της θάλασσας, του δάσους, του αγροκτήματος, των πάγων, που πετούν
Σχεδιάζουμε μια εκδρομή στο δάσος αλλά πριν ανιχνεύουμε τις πρότερες γνώσεις σχετικές με αυτό
Φτιάχνουν αυθόρμητα κατασκευές για το δάσος και τα δέντρα
Δραματοποιούν μια βόλτα στο δάσος
Διαβάζουμε το βιβλίο "ένα κίτρινο φύλλο" του Μιχάλη Μουλάκη από τις εκδόσεις Κέδρος
Φτιάχνουμε κώδικες και προγραμματίζουμε το mousebot ώστε να ακολουθήσει την πορεία του φύλλου και να συναντήσει: το σπουργίτι, το μυρμήγκι, την κουφάλα και τα άλλα φύλλα
Ομαδοποιούμε κατά είδος τους θησαυρούς της φύσης που συλλέξαμε
Τα παιδιά παρακολουθούν αυτοσχέδιο κουκλοθέατρο
με δυο φύλλα που πέφτουν από το δέντρο,
ζωγραφίζουν τα φύλλα και περιγράφουν το διάλογό τους
Μαθαίνουν και επεξεργάζονται το αίνιγμα του φύλλου
Παρακολουθούν παρουσίαση με τα δέντρα στην τέχνη
Αναπαριστούν τον πίνακα του Paul Klee "O προάγγελος του φθινοπώρου"
Ακούν το μουσικό κομμάτι του Rene Aubry: "Tree song"
Μετρούν το ύψος δέντρου της αυλής
Μετά τη σχετική συζήτηση τα παιδιά αποτυπώνουν τις ιδέες τους σχετικά με τους κινδύνους που απειλούν τα δάση
...και εξασκούν την υπολογιστική τους σκέψη προγραμματίζοντας το mousebot να κατευθυνθεί προς τους κινδύνους που απειλούν τα δάση και να τους απομακρύνει, βοηθώντας έτσι τη Βάια την 🦉 να επιστρέψει στο δάσος ασφαλής (σύνδεση θεματολογίας με το Etwinning project: L.I.F.E. Little Inventors save Forest Ecosystems, που υλοποιούμε αυτή τη χρονιά στο Νηπιαγωγείο μας)
Μαθαίνουν και για τις τροφικές αλυσίδες και το ρόλο τους στη διατήρηση της ζωής και φτιάχνουν τροφικές αλυσίδες.
#inActionSDGsWeek #ΓίνεΗαλλαγή! #GlobalGoals #Act4SDGs #ESDW2021
@qualitynetfoundation
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου